Jag wannabe Moa ;)

Hehehe blir ett lite samma inlägg som Moa skrev lite tidigare fast min byte färg från brun till grå, blev lite fel med spraytanningen

Det var tur att det var enkel lera att borsta bort, annars så hade jag fått hållt på längre än vad jag gjorde idag, ungefär en timme hehe. Efter att jag hade borstat, sadlat och tränsat så bar det av mot den lilla byn med det stora hjärtat, Balingsta by som ligger mitt ute på landet, inte ens buss går det där en gång i halvtimmen på vardagar. Vägen till Balingsta var vild och ett farligt äventyr för mig och Nisse, med diken som är en mils djupa är det livsfarligt med en envis liten rentutsakt åsna även att skritta på,den ända skillnaden mellan nisse och en åsna är att nisse iaf rör på sig. man for hit och dit, ner bland dikerna upp på vägarna och fort ska det gå, man kan ju snart gemföra han med Mulle hihi. Efter allt som hände kunde jag äntligen jobba honom på helt rätt sätt och utan några protester, det känns så skönt att allt sånt oftast löser sig i slutändan :P

Får nog åka ut tidigt till stallet på tisdag och göra honom lite extra fin till träningen :p





(kul man kan ha lite sådär runt halv ett, täcket är egentligen brunt)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback