Dagens vilda äventyr på volten :p

Idag när jag red Nisse var han jätte pigg vilket kan vara kul när han är kontrollbar men så ar det inte idag. Idag var det bra i skritten dom första fem minutrarna, sen hände det  något som gjorde honom helt off, jag fick ingen kontakt med honom på nåt sätt, men efter att jag hade fått lite känsla så började jag trava, var samma där som i skritten, fast nu enu värre, vilken normal häst stannar i varje hörn backar tills han slår i nåt osv. vilken normal häst stegrar när den inte får som han vill, inte alla va?


Sen när jag började galoppera var det samma rammsa där fast den här gången trök han ääven ut bogen i svängarna och var allmänt galen, man fick ingen kontakt, jag kännde inte ens att han kännde av skänklarna, asså morr.
Men efter att jag galopperade runt nåra varv började det släppa i galoppen, så då bröt jag av ner till trav och där var han lika fin som han blev i galoppen, han gick inte som jag ville men nästan, kännde iaf att han jobbade lite. Avskritningen gick lika bra den skritta runt lite på volten, sen red jag ner till stallet igen. Men nu taggar jag och Moa inför imorgon, då är det hoppträning, sen på torsdag ska jag och Nisse träna på terräng banan och på Söndag är det hopptävling på UPK, det vart fullspeckat det :p


Här kommer en bild jag tog på Habbe innan han och Moa red iväg :p

/Linn

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback